.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ايجاد سركنسول‌گري قزاقستان در مازندران

نايب رييس اتاق بازرگاني استان مازندران گفت: به منظور ايجاد راه‌هاي ارتباطي حقوقي و آشنايي به وضعيت كشورهاي منطقه، سركنسول‌گري قزاقستان در مازندران ايجاد مي‌شود
به گزارش ايسنا ، احمد اصغري در نخستين گردهمايي توسعه روابط اقتصادي استان هاي شمالي كشور با جمهوري فدراتيو روسيه با تاكيد بر اينكه وجود بحران‌هاي اقتصادي در دنيا فرصت مناسبي براي ايران است تا بازارهاي هدف اروپا و آمريكا در منطقه را بدست آورد، يادآور شد: با ايجاد سر كنسولگري كشور قزاقستان در مازندران و انجام اين كار در استان‌هاي ديگر مي توان ارتباط مناسبي با كشورهاي منطقه براي تبادل كالاها انجام داد.

وي با اشاره به اينكه گسترش تجارت و روابط اقتصادي با تغيير ديدگاه‌ها و نگرش حاصل مي‌شود، افزود: معضل اصلي در توسعه تجارت ايران اين است كه هنوز ياد نگرفته‌ايم با همزيستي و در كنار هم كار كنيم.

اصغري با بيان اينكه بايد بپذيريم در يافتن و حفظ بازارهاي هدف ضعيف عمل كرده‌ايم يادآور شد: صادرات مازندران در سال 76، 69 ميليون دلار بود اما اين ميزان تا پايان سال جاري به 100ميليون دلار خواهد رسيد.

وي با اعلام اينكه نتوانسته‌ايم از كريدور شمال به جنوب براي توسعه تجارت بهره‌ببريم، تصريح كرد: مي توانيم به توسعه تجهيزات و امكانات مانند كشتي يخچال دار اين مشكل را از بين ببريم.

اصغري با بيان اينكه مهمترين مشكلات تجار ايراني در كشورهاي حاشيه درياي خزر طولاني بودن ترخيص كالاها، جعل علائم تجاري ايراني و عدم برخورد مسوولان خارجي است، خاطرنشان كرد: ايران در سازمان تجارت جهاني يك عضو ناظر است زيرا با وجود داشتن برخي توانايي ها و زيرساخت ها هنوز مشكلات بسياري در دست يافتن به اندازه هاي مطلوب وجود دارد.

نايب رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن استان مازندران با اعلام اينكه مازندران با 300 نوع كالاي صادراتي در توليد صنايع غذايي رتبه اول كشور را دارا است اظهار کرد: منطقه در صنعت بسته بندي در وضعيت مطلوبي قرار دارد و فقط بايد از صادر شدن كالاهاي نامرغوب به كشورهاي هدف جلوگيري كنيم.

وي با بيان اينكه از هفته گذشته پروازهاي حمل كالاهاي فاسد شدني به كشورهاي روسيه و سوريه از مازندران صورت مي‌گيرد، ادامه داد: با اتحاد سه استان در صادرات كالاها از طريق راههاي هوايي مي توانيم تا 50درصد از يارانه‌هاي دولتي نيز در اين بخش برخوردار شويم.

اصغري با اعلام اينكه مازندران به زودي داراي كانتينرهاي يخچال دار مي‌شود، افزود: اگرچه بر اساس تفاهم‌هاي صورت گرفته بايد تعداد اين دستگاهها از 50 عدد كمتر نباشد اما با رايزني‌هاي صورت گفته به اندازه نياز و توانايي، استان از اين وسائل حمل و نقل برخوردار مي‌شود.

وي گفت: استان هاي شمالي به منظور انسجام و داشتن پايگاهي براي ورود كالاهاي خود به كشور روسيه نيازمند داشتن مركز تجاري در اين كشور هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.197 seconds.